مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کسب رتبه پنجم این اداره کل در ارزیابی اقلام تبلیغات گردشگری در کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان؛ سید امین قاسمی امروز شنبه 31 خردادماه با اعلام این خبر گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت و بر طبق شاخص های تعیین شده، اداره کل میراث فرهنگی لرستان رتبه پنجم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این خصوص اظهار داشت: ابتدای سال ۹۸ شیوه نامهای تنظیم کرده بودیم و در آن ضمن اعلام اصول فنی و استاندارد اقلام، نیازها و سلایق تبلیغاتی اتباع کشورهای بازار هدف هر استان به تفکیک احصا و ابلاغ شد تا ادارات کل میراث فرهنگی استانها در تولید محصولات بعدی خود، آن را بهکار گرفته و رعایت کنند.
محمد ابراهیم لاریجانی افزود: در فروردین سال ۹۹ برای اولین بار اقلام تبلیغاتی ۲۴ استان مورد ارزیابی قرار گرفت که در این ارزیابی اقلام تولید شده در سال گذشته مانند نقشه، بروشور، عکس، ویدئو، تیزر، کلیپ، کارت پستال، کتاب عکس، کتابچه معرفی استان و بسته بندی (پکیج اقلام، ساک دستی و غیره) در ۶ موضوع و حدود ۵۰ شاخص فرعی مورد بررسی قرار گرفت.
لاریجانی درباره نتایج این ارزیابی گفت: ۸۲ درصد اقلام تبلیغاتی تولید شده در استانها منطبق بر زبان کشور بازار هدف استان تولید نشده بلکه فقط در ۱۸ درصد اقلام، زبان کشور هدف مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: میزان رعایت اصول فنی و کیفی و در نظر گرفتن علایق و سلایق کشورهای بازار هدف به طور میانگین در طراحی و چاپ کتابچههای معرفی استان ۵۱ درصد، در بروشورها ۵۰ درصد، در نقشهها ۴۸ درصد، در کتاب عکس و کارت پستال ۴۷ درصد، در کلیپ، تیزر و ویدئوها ۴۱ درصد و در پکیج کردن اقلام تبلیغاتی ۴۱ درصد ارزیابی شد. بنابراین به طور کلی میزان انطباق در اقلام تبلیغاتی تولید شده با اصول فنی و علایق و سلایق کشورهای بازار هدف در همه شاخصها و همه اقلام و به عبارتی میانگین کشوری (۲۴ استان) ۴۶ درصد انطباق ارزیابی شد.
وی افزود: به طور کلی در همه شاخصها و همه اقلام استانهای یزد، همدان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، لرستان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری بیشترین انطباق را با اصول فنی و کیفی طراحی و چاپ و علایق و سلایق کشورهای بازار هدف را رعایت کردهاند و به ترتیب ۸ استان برتر در این حوزه هستند که به رغم میانگین کل ارزیابی کشوری (۴۶ درصد) این ۸ استان بالای ۵۰ درصد انطباق را داشتهاند.