مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر لرستان خبر داد.
بهگزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسنپور امروز یکشنبه 21 اسفندماه ۱۴۰۱ گفت: به منظور پیگیری مصوبات جلسات گذشته و هماهنگی هر بیشتر دستگاههای اجرایی، سومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان داشت: بر اساس دستور ریاست جمهوری همه شهرداری های استان مکلف شدند نسبت به ایجاد بازارچه های صنایع دستی در ورودی یا خروجی شهرهای استان اقدام کنند.
حسنپور با بیان اینکه با هماهنگی شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اپلیکیشن لرستان سفر از 15 اسفندماه فعال شده و به مسافران خدمات می دهد افزود: با راه اندازی این اپلیکیشن که تمام اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری از جمله معرفی جاذبهها، اقامتگاهها، رستورانهای پذیرایی، هتلها، بازارچههای صنایعدستی و محورهای گردشگری به دو زبان فارسی و انگلیسی در آن بارگذاری شده، ضمن کاهش هزینههای بالای چاپ اقلام تبلیغاتی، دسترسی بسیار خوبی برای مسافران نوروزی فراهم شده است.
او اظهار کرد: روشنایی جادهها و معابر، روکش آسفالت جادهها و خیابانها، رنگآمیزی جداول، گلکاری بوستانها و بلوارها، ساماندهی سرویسهای بهداشتی، لایهروبی رودخانهها، شستشوی تابلوهای سطح شهرها، ساماندهی نمازخانهها و تجهیز مراکز اسکان آموزش و پرورش و برگزاری دوره آموزشی برای نیروهای خدماتی در این مراکز از جمله اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام دستگاههای اجرایی برای مهیا کردن فضای استان به منظور خدماتدهی به مسافران و گردشگران نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان داشت: به منظور رفاه مسافران و با همکاری شرکت مخابرات استان، امکان استفاده از اینترنت خانگی و شبکه وای فای نیز در اماکن تاریخی و طبیعی سطح شهرها برای مردم فراهم شده است.
انتهای پیام/